Materiały opracowane przez Blogerów i komentatorów w blogu FYM-a - www.freeyourmind.salon24.pl  W tym blogu nie komentujemy, służy on tylko do umieszczania pomocnych materiałow. Ewentualne komentarze, dopiski, uzupełnienia - prosimy umieszczać pod bieżącą notką FYM-a. 

Notka jest uzupełniana 1 września 2011
40 przesłanek świadczących o inscenizacji na Siewiernym.
(na podstawie analizy dostepnych zdjęć z Siewiernego i dostępnych relacji swiadków):


PRZED

1. Brak jakiejkolwiek dokumentacji dotyczacej wylotów z Okęcia.
wiecej:
http://freeyourmind.salon24.pl/311912,gdzie-jest-dyrygent-z-okecia   http://freeyourmind.salon24.pl/307440,okecie10kwietnia   http://niemcy.salon24.pl/307800,tajemnicze-miejsca-okecie-i-sewerny-glossa-do-fyma    http://zestawienia.salon24.pl/320462,2-minuta-po-minucie-poranek-10-kwietnia

2. Brak dokumentacji z COP(Centrum Ochrony Powietrznej). Wiecej tu: zestawienia.salon24.pl/327217,16-kto-nadzorowal-lot-do-smolenska-strona-polska

   3. Brak w nagraniach z czarnych skrzynek (MAK) śladów rozmowy o wyborze lotniska zapasowego, choć dyplomaci w takich rozmowach uczestniczyli.Więcej:  http://www.rp.pl/artykul/544614.html   http://www.zestawienia.salon24.pl/320462,2-minuta-po-minucie-poranek-10-kwietniagodz  (wpis dot. godz. 8)    http://freeyourmind.salon24.pl/318847,witebsk-i-inne-lotniska-zapasowe  
4. Trudności z ustaleniem przebiegu wydarzeń przed i w trakcie katastrofy; szczególnie z ustaleniem godziny katastrofy (8:56, 8:50, 8:41 czy może jeszcze jakaś inna?)    Więcej:http://eurybiades.salon24.pl/211095,smolensk-prawdziwa-godzina-katastrofy#comment_2993116      http://zestawienia.salon24.pl/326475,13-okecie-o-ktorej-wystartowaly-samoloty   http://centralaantykomunizmu.blogspot.com/2011/04/konsultacje-z-fsb.html

4a. Niezgodnosc zapisow raportu MAK z mozliwościami technicznymi samolotu. Jeśli samolot -  zgodnie z tym co podaje raport MAK - był nad punktem BERIS o 7,59, a nad punktem ASKIL  8,22), nie mógł to byc Tupolew, co wynika z analizy prędkości samolotu.(rozwinięcie tu: http://zestawienia.salon24.pl/327069,15-nad-siewiernym-nie-bylo-tu154m-101  http://smolensk-2010.pl/2010-06-11-predkosc-lotu-i-stenogramy.html
4b. Fakt nie  wysłania sygnału S.O.S przez radiostacje awaryjno-ratunkowe zamontowane w Tu 154 M, co w Raporcie Millera  (str. 51)  wytłumaczono wyłączeniem owych radiostacji przed wylotem  - 28 lutego 2010 - przez Szefa Sekcji Techniki Lotniczej 36SpecPułku.  
http://freeyourmind.salon24.pl/335895,witebsk-minsk#comment_4874713   http://freeyourmind.salon24.pl/335895,witebsk-minsk#comment_4873345  http://freeyourmind.salon24.pl/335895,witebsk-minsk#comment_4873397
FAZA UPADKU

5. Fakt, ze nikt z oczekującej na Prezydenta delegacji pracowników Ambasady - oddalonych od epicentrum o ok. 800 metrów - nie słyszał uderzenia 90-tonowej ( czyli ważacej tyle ile około 90 samochodów ) maszyny o ziemię. http://smolensk1004.wordpress.com/2010/04/14/jakie-byly-rzeczywiste-przyczyny-katastrofy-tu-154m-w-smolensku/  http://www.premier.gov.ru/events/news/10179/  (wypowiedzi Poltawczenki, przedstawiciela prez. Miedwiediewa,oczekującego na lotnisku)   http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,8940782,Byly_ambasador_RP_o_miejscu_katastrofy___zapyziale.html6. Brak wyraźnego krateru po upadku 90 tonowej maszyny - mimo błotnistego terenu powinien byc wyraźny.
7. Brak wyraźnego zniszczenia lasu przez spadający samolot lub jego części.
8. Brak pożaru paliwa (12-13 ton według stenogramów MAK!).    http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20110804&typ=po&id=po03.txt ("Odnosząc się do pytań posłów, eksperci wyjaśnili, że paliwo nie wybuchło, ponieważ samolot spadł w bagno, silniki zgasły zdławione błotem, a niska temperatura utrudniała parowanie paliwa.")   
9. Brak niespalonego paliwa na pobojowisku.
10. Fakt "dogaszania" wraku przez zaledwie kilka osób palących papierosy i palenie w bezpośrednim sasiedztwie pobojowiska.  6'35 nagrania:  http://www.youtube.com/watch_popup?v=iQ_5PrVDl9g&vq=medium#t=85    http://www.youtube.com/watch?v=uygzScvx8Us&feature=player_embedded  (14'10 nagrania.  
11. Diametralnie różne opinie swiadków na temat zapachu paliwa - od "brak wyczuwalnego paliwa po katastrofie" (S.Wiśniewski) do "intensywny zapach paliwa" (G.Kwaśniewski).
12. Fakt, że silniki nie sa gorace i roslinnosc wokol nich nie ma oznak przypalenia.   http://www.youtube.com/watch_popup?v=iQ_5PrVDl9g&vq=medium#t=85  

13. Brak osmolenia pozarowego jakiejkoliwek części wraku. 1.50, 2.40, 4.18, 4.32, 4.46, 5.27 nagrania:  http://www.youtube.com/watch_popup?v=iQ_5PrVDl9g&vq=medium#t=85
14. Fakt, iż elementy " dogaszane" nie były gorące - strażacy poruszali sie po nich swobodnie,   1.50, 2.40, 4.18,4.32, 4.46, 5.27, 5.30 nagrania:   http://www.youtube.com/watch_popup?v=iQ_5PrVDl9g&vq=medium#t=85
15. Fakt, iż elementy "dogaszane' nie parowały, co powinno zaistniec przy dużej różnicy temperatury lezacych elementów i otoczenia.  1.50, 2.40, 4.18, 4.32, 4.46, 5.27  nagrania:     http://www.youtube.com/watch_popup?v=iQ_5PrVDl9g&vq=medium#t=85
16. Fakt, iż silniki samolotu ważące ponad 2 tony i rozgrzane podczas lotu do kilkuset stopni, nie spowodowały pożaru suchych traw na polance.   5'16 nagrania:   http://www.youtube.com/watch_popup?v=iQ_5PrVDl9g&vq=medium#t=85
17. Brak na zdjeciach satelitarnych istotnych ognisk pozarowych na terenie" katastrofy" 10 kwietnia - i obecność takich ognisk dokladnie na tym terenie 9 kwietnia, co może sugerowac, że film SW był kręcony 9 a nie 10 kwietnia  http://admin.salon24.pl/fckeditor/editor/
18. Widoczne na zdjęciach różnice w ukształtowaniu i warunkach geo-fizycznych pobojowiska: "znikające murki", teren grząski lub porośnięty suchą trawą.
19. Śpiew ptaków (wyraźnie słyszalna zięba) na filmach przedstawianych jako kręcone tuż po zdarzeniu: S.Wisniewskiego (przedstawianego w rosyjskiej tv jako Śliwinski) i w "filmie Koli" - upadek 90 ton i huk tym spowodowany powinien wypłoszyć ptaki.  http://orks.nowyekran.pl/post/16798,smolenskie-przeziebienie   www.youtube.com/watch?v=iQ_5PrVDl9g  0'54" oraz 1'08" nagrania 
20. Obecność zawiesia (element liny używanej do zrzutu) na "filmie Koli".
21. Obecność na zdjęciu łańcucha przy ogonie wraku (mozliwa pozostalość po linie do zrzutu).   http://admin.salon24.pl/fckeditor/editor/   http://imageshack.us/photo/my-images/59/img0621om.jpg/

22. Brak zdjec miejsca 'katastrofy" z lotu ptaka.

OFIARY

23. Brak na miejscu 96 cial i ok 100 foteli - świadkowie mówia o kilku ciałach, na zdjeciach widoczny jeden fotel. Rosyjskie pielegniarki zas relacjonują, ze "najpierw bylo 5 ciał a potem zaraz prawie 90".  http://freeyourmind.salon24.pl/222894,ladowanie-w-lesie#comment_3158891

23a. Niewysłanie z Polski jednostek Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (stacjonuje na Okeciu) i Powietrznej Jednostki Ewakuacji Medycznej. WięcejL http://www.freeyourmind.salon24.pl/314848,ewakuacja 
24. Brak zdjęć z akcji ratunkowej i brak aktywnych służb medycznych, co sugeruje nieprowadzenie akcji ratunkowej,   http://lubczasopismo.salon24.pl/Smolensk.Raport.S.24/post/249807,pracownicyambasady-spogladaja-na-miejsce-gdzie-podobno-sa-ofiary
25. Brak na miejscu krwi. 5'40, 6'12 nagrania:  http://www.youtube.com/watch_popup?v=iQ_5PrVDl9g&vq=medium#t=85 
26. Brak na miejscu rzeczy nalezacych do pasazerow: ubrań, toreb, walizek, dokumentów, komórek, laptopów, swetrów, czapek, mundurów, marynarek, generalskich czapek etc.  5'40, 6'12 nagrania: http://www.youtube.com/watch_popup?v=iQ_5PrVDl9g&vq=medium#t=85 
27. Brak (także w Raporcie  Komisji Millerahttp://www.komisja.smolensk.gov.pl/
)  zdjeć dokumentujących w pełni i w funkcji czasu sytuację- od zaistnienia wypadku do wywiezienia wszystkich ciał. Członkowie Komisji Millera potwierdzili na spotkaniu z Rodzinami 29 lipca 2011, że nie widzieli ciał na miejscu zdarzenia, bo kiedy przybyli tam wieczorem 10 kwietnia 2010, ciał już nie było. http://www.radiomaryja.pl/audycje.php?id=26799  http://freeyourmind.salon24.pl/333160,cvr#comment_4821115   http://niezalezna.pl/14610-czy-amielin-byl-czlonkiem-komisji-millera  
28. Brak dokumentacji miejsca logowania telefonów, z ktorych odbyły sie połączenia z pokładu samolotu, w godzinach "zblizonych" do "katastrofy" .
29. Brak na cmentarzu w Katyniu odpowiedniej ilości krzeseł dla oczekiwanej delegacji -  jest ok.48 krzesel z przygotowanymi parasolami. Rozwinięcie tu:  www.arturb.salon24.pl/318463,puste-krzesla-w-katyniu

WRAK
30. Niekompletnosc wraku widoczna na zdjeciach z miejscu zdarzenia.  (http://centralaantykomunizmu.blogspot.com/2011/05/z-punktu-widzenia-strazaka-smolenskiego.html 
30.a. Brak kokpitu    http://www.bibula.com/?p=40627    http://smolensk-2010pl/2011-02-05-w-jakim-stanie-i-miejscu-znajdowal-sie-kokpit-tu-154-po-katastrofie-10-kwietnia-ub-r-na-lotnisku-smolensk-siewiernyj.html

31. Obecność rdzy i równych cięć na częściach wraku.  Rdza: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiWXPC04BxXv8ByPxNoH1WWCgUJ16CAPdvb2vIOru_14p3UMexnOW7o9aNtXpWAw_TTLXtGxj6e-69VZYLwWHDdR8YRxJX9Vp6dIHcbUMTatfBbKd1XSxFlkYG3OYldICJguFLjwPKko8k/s1600/z%25C5%2582om.png  równo przycięty ogon https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhjiQlCJ2jA10QQXEAvI6BfASp2_7TXXW_3KwVzZ25nTWwvGTyACO1Xx2rBPZYg2MGuJKQW55Xp5dRGkcX7wnl7bTl5bvd5MpY-YrmrLnxu6fxN0IcPfUle9nbw-t6HRvks_e5b3zU5-x44/s1600/pg-32-plane-crash-a_376487s.jpg
32. Nieobecność wgnieceń na częściach wraku.
33. Brak jakiegokolwiek ubrudzenia wraku przez olej/plyny z pocietych przewodow.  
http://centralaantykomunizmu.blogspot.com/2011/03/koziokowanie.html
34. Widoczne na zdjeciach równo przycięte gałęzie, lezace pod częściami wraku.  https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhkJ2FK_8EjxxsfgNk32KB1lWYKmZwenC3A_7YaatsooWOYa9QjhUlqRSr2UYcZZIowQkNnLPePKCPG-ff3kGVbxwxswppCDepjmR5KsTzaYm8tBui_zj4h6BXXxTW3aKaFHhZA9eeswawT/s1600/maskirowka+wycinka.JPG   inne linki dotyczącewraku:http://centralaantykomunizmu.blogspot.com/2011/05/silnik.html   http://freeyourmind.salon24.pl/307129,maskirowka-wybrane-zagadnienia   http://zdzislaw.kaktusinski.salon24.pl/229552,smolensk-i-2-zdjecia   http://niemcy.salon24.pl/274157,operacja-northwoods-w-smolensku
35. Stosunkowo nieduży obszar rozrzutu części, teren zewsząd osłonięty, ogrodzony płotem, blisko zakładu utylizującego samolotowy złom.
36. Widoczne na zdjęciach róznice w obecności badź nie poszczególnych czesci samolotu: "przemieszczające się" lub nagle zaistniałe fragmenty samolotu.   http://arturb.salon24.pl/258680,inscenizacja

37. Tu154 M 101 mial charakterystyczną poprawkę lakierniczą na sterze kierunku- dokładnie to miejsce wraku zostało wycięte, aby uniemożliwić odkrycie mistyfikacji - usterzenie leżące jako częsc wraku w Smolensku nie należy do Tupolewa 101. Pokazuje to mix zdjęć zrobiony przez Blogera 154:
http://www.przeklej.pl/plik/mistyfikacja-smolenska-jpg-002bnd7kk5a5   http://freeyourmind.salon24.pl/334181,w-cieniu-makarowa#comment_4845186

PO ZDARZENIU
38. Niemozność ustalenia przebiegu wydarzeń po "katastrofie" na terenie Smolenska (czas pobytu świadków - dyplomatów i inn. na lotnisku i na cmentarzu, brak dokumentacji zdjęciowej i filmowej z prawosławnej a potem katolickiej mszy, wyjazdu pociągiem do Polski).
39. Trudności z ustaleniem przebiegu wydarzeń po katastrofie w Polsce (spotkanie polskich spec-słuzb z oficerem łacznikowym FSB, sprzeczności n.tem. mon itorowania lotu, czas przejecia obowiązków przed odnalezieniem i identyfikacją ciala Prezydenta Lecha Kaczyńskiego).
40. Oddanie systemów TAWS i FMS do badania u producenta, ktory może być zainteresowany ukryciem wad systemów -  bez monitorowania tego procesu. Więcej:  http://zestawienia.salon24.pl/332150,20-badanie-systemow-taws-i-fms-u-producenta

* "inscenizacja" albo lepiej "maskirowka"
„Tajność i dezinformacja to najskuteczniejsza broń armii sowieckiej i całego systemu komunistycznego. (…) Rosyjskie określenie kamuflażu - maskirowka - jest podobnie jak słowo razwiedka, niemożliwe do wiernego przetłumaczenia. Maskirowka oznacza wszystko, co wiąże się z zachowaniem tajemnicy i wprowadzeniem nieprzyjaciela w błąd w kwestii planów i zamierzeń najwyższego dowództwa sowieckiego. Maskirowka ma szersze znaczenie niż „podstęp” i „kamuflaż” razem wzięte.”
(W. Suworow, „Specnaz. Historia sowieckich służb specjalnych”, Gdańsk 1991, s.176, cytat podrzucony przez Julię. M. Jaskólską)

zamieściła: epitwo...
wspólpraca przy zbieraniu linków: Romek1960, Trzmielka, Grzegorz 
(materiał zebrany z komentarzy wielu Blogerów)
Materiały opracowane przez Blogerów i komentatorów w blogu FYM-a. W tym blogu nie komentujemy, służy on tylko do umieszczania pomocnych materiałow. Ewentualne komentarze, dopiski, uzupełnienia - prosimy umieszczać pod bieżącż notką FYM-a.