Materiały opracowane albo uznane za ważne przez Blogerów i Komentatorów w blogu FYM-a. W tym  blogu  nie  komentujemy, służy on tylko do umieszczania pomocnych materiałów. Ewentualne komentarze, dopiski, uzupełnienia - prosimy umieszczać pod bieżącą notką FYM-a.
 
 
W koncowej fazie lotu (wedlug raportu MAK), samolot mijał punkty oznaczone w programie lotu jako : BERIS, SODKO, ASKIL*
O godzinie 7:59:02 samolot był nad BERIS, gdzie stracono go z radiolokacji polskiej.
O godzinie 8:22:34 był nad punktem ASKIL.

Odleglosci miedzy tymi punktami są nastepujące:

BERIS-SODKO 37km
SODKO-ASKIL 112,5km
Razem BERIS-ASKIL 149,5km

Czas przelotu BERIS-ASKIL to 1412s

Jeśli samolot leci ze średnią predkością 900km/h (Tupolew) to w tym czasie przelatuje ok. 353km.

1.
Żeby przebyć 149,5km z prędkością 900km/h, musiałby lecieć 9'58'' czyli byłby nad ASKIL równo o 8:09 a nie 8:22. Wtedy na Siewiernym lądowałby przed samą 8:30 a nie o 8:41.

2.
Jeśli faktycznie był nad ASKIL o 8:22:34, to leciał średnio 380km/h. Ale wtedy to nie był tu-154m. To był jak-40, albo airbus casa-295m, które to samoloty rozwijają o połowę mniejszą prędkość niż Tupolew.

* BERIS 65 33 N54°04'23.00" E028°54'29.00" BERIS
SODKO 65 20 N54°11'00.00" E029°26'29.00" SODKO
ASKIL 65 61 N54°30'12.00" E031°05'05.00" ASKIL
według: raport MAK, strona 119 i 154 tu link do raportu MAK......................

Ustalenie w dyskusji pod notką FYM-a ze stycznia 2011 (Biskup, Maxoo, A-tem)
 
umieściła: epitwo
 
Materiały opracowane albo uznane za ważne przez Blogerów i Komentatorów w blogu FYM-a. W tym  blogu  nie  komentujemy, służy on tylko do umieszczania pomocnych materiałów. Ewentualne komentarze, dopiski, uzupełnienia - prosimy umieszczać pod bieżącą notką FYM-a.